11th Grade Period 1


                                                                 



   
                     ENGLISH  AS A FOREIGN LANGUAGE           
    11TH GRADE                                                                     PERIOD 1







 






______________________________________________


P E R I O D   
 1

E V E R Y D A Y      L I F E
EVERY DAY LIFE  AIMS                                     11TH GRADE


Welcome to this module.

This module  will let you know more about the professional and educational development. You will realize about interesting things about the education and professions and occupations. 

Este módulo le permitirá conocer más sobre el desarrollo profesional y educativo. Te darás cuenta de cosas interesantes sobre la educación y las profesiones y ocupaciones.


COMPETENCES
Linguistic Competetence
Sociolinguistic Competence
Intercultural Competence

LANGUAGE FUNCTIONS
Identify vocabulary related to the professions and occupations.
identify vocabulary about education and careers.
Expressing ideas about the educational system.

CONTENTS 
professions and occupations vocabulary
education and careers vocabulary
Places
adjectives
Question words
reading skills and practice

RESOURCES
Webgrafía
Interchange book 1, Cambridge University Press.

ASSESSMENT
challenges delivery.
competence development.


______________________________________________

                      


UNIT 1 PROFESSIONAL LIFE  



UNIT 1:     PROFESSIONAL LIFE                   11TH GRADE



Welcome to this unit.

This unit will allow you to become familiar with vocabulary related to PROFESSIONAL LIFE.

Objectives:

To learn and use vocabulary related to professions and occupations.
talk about professions and occupations.

INTRO

In our world, people exercise professions and occupations that are very useful for the proper functioning of society. Profession and occupation constitute a service to others.  Having a job, a profession or an occupation helps people to set (life) goals and start working towards them. It gives people a sense of direction and also contributes to develop personal skill and learn new ones.

_________________




Activity 1

Exploring Previous Knowledge.

(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la 
trabajes en su cuaderno para que puedas revisar y practicar el vocabulario.  
Puede apoyarse en el diccionario para buscar el significado de palabras desconocidas)



Exploring Questions

1.  What are the toughest jobs in the world?
2.  At what age do people usually begin to work in your country?
3.  At what age do people usually retire in your country?



_________________



Activity 2

Professions and Occupations Vocabulary.

(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la 
trabaje en su cuaderno para que pueda revisar y practicar el vocabulario.  
Puede apoyarse en el diccionario para buscar el significado de palabras desconocidas)





Professions and Occupations Vocabulary List.

Read and learn the following vocabulary about professions and occupations.  Look for the meaning of those. words that you don't know.  
Lea el siguiente listado de vocabulario acerca de las profesiones y ocupaciones. Busque el significado de las palabras que desconozca y registrelo en su cuaderno.


Types of Jobs and Occupations

  • Surgeon 
  • bricklayer
  • sailor
  • salesclerk
  • customer service
  • landmine remover
  • Scuba Diver
  • Tailor
  • Jeweler
  • Clown
  • Priest
  • Janitor
  • butcher
  • baker
  • Optician
  • Forensics
  • Judge
  • Psychiatrist
  • Forest ranger
  • Flight attendant or Stewardess
  • Vet
  • Plumber
  • accountant
  • Hairdresser
  • cook
  • Nurse
  • Electrician
  • Physician
  • Businessman
  • Chamber maid
  • Translator
  • Waiter
  • Scientist
  • Postman
  • Nun
  • Painter
  • Mechanic
  • Lifeguard
  • Housekeeper
  • Gardener
  • Builder
  • Farmer
  • Fireman or firefighter
  • Engineer
  • Journalist
  • Housewife
  • Salesman
  • Librarian
  • Singer



_________________




Activity 3

Professions and Occupations Vocabulary.




Vocabulary exercises.









Matching Activity Exercise.

Match the jobs on the left with their corresponding definition on the right.  Once you finish, check your answers.
Una los empleos de la columna izquierda con su correspondiente definición  en la columna de la derecha. Una vez que termine, verifique sus respuestas.







SPINNING WHEEL




______________



Match the definitions on the left, with the words on the right.


WORD BANK

affairs = asuntos
advertisements : anuncios
trade :  comercio 

_________________



Activity 4



GAP.    ACTIVITY
Professions and Occupations 

(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la 
trabaje en su cuaderno para que puedas revisar y practicar el vocabulario.    
Puede apoyarse en el diccionario para buscar el significado de palabras desconocidas)

(ENG) Find the correct word for each line. Fill in the blanks  with the appropriate word. 

(SPA) Encuentra la palabra correcta para cada línea. Complete los espacios en blanco con la
palabra adecuada. se trata de relacionar las deficiones con los conceptos).
(puede apoyarse en el diccionario para resolverlo).(SPA) Encuentra la palabra correcta para cada línea. Complete los espacios en blanco con la palabra adecuada. Se trata de relacionar las definiciones con los conceptos).

Este ejercicio le ayudará a practicar antes de presentar el reto que deberá enviar esta semana.



Find the words according to the description given.

  janitor        baker             hairdresser        teacher       dentist     farmer 

                       sales clerk    waiter          carpenter        nurse

  1. ___________  A person who takes care of a building
  2.  ___________ someone who works in a store selling goods.
  3. ___________ person whose job is to teach other people.
  4. ___________ It’s usually a woman whose job is to take care of sick or injured people.
  5. ___________ someone who makes delicious bread, rolls, buns and other bakery products for us.
  6. ___________ a person who makes and repairs wooden objects and structures.
  7. ___________ A person who looks after your teeth.
  8. ___________ A person whose job is to cut and shape your hair.
  9. ___________ someone who grows plants and raises animals for human use.
  10. ___________ A man who takes orders and serves customers at their tables in a restaurant.


Solución.  (por favor lea con atención)


A continuación resolveremos los dos primeros puntos como ejemplo.

Veamos el primer enunciado
 
1. person who takes care of a building (Una persona que cuida un edificio).     La palabra o termino que corresponde entre todas las opciones dadas a esa descripcion es :  JANITOR (Portero).   

person who takes care of a building.  JANITOR


Sigamos con la segunda pregunta:

2. someone who works in a store selling goods. (alguien que trabaja en una tienda vendiendo productos)  La palabra que corresponde a esa definicion y que mejor completa el espacio es “SALES CLERK” (empleado de ventas)

someone who works in a store selling goods.  SALES CLERK

Una vez proporcionados estos ejemplos ya puede continuar con los otros puntos del ejercicio.  Encontrará que mucho del vocabulario que aparece en los enunciados le sera familiar pues se ha trabajado en las actividades previas de esta unidad.


(SPA) A continuación encontrará una actividad lúdica que le permitirá practicar términos relacionados con el empleo, las profesiones y ocupaciones y divertirse aprendiendo. Encuentre las palabras virtualmente desplazando el cursor o el mouse.






__________________________


After completing all the activities in this unit, you should be able to better recognize or 
identify the vocabulary about professions, occupations and professional life. Remember that it is very 
important to expand your repertoire of words and this is achieved with constant practice.











_
___________________________________________________________________







UNIT 2      E D U C A T I O N  



UNIT 2:     E D U C A T I O N                  11TH GRADE



Welcome to this unit.

In this unit we will read about the educational field.  You can practice and develop 
your reading skills.


Objectives:

To read about education.
To look for general and specific information.
To learn about the educational systemn

_________________

Activity 1  

ACTIVIDAD DE ESTRATEGIAS DE COMPRENSIÓN LECTORA.   (CONTENT)

R E A D I N G     C O M P R E H E N S I O N      S T R A T E G I E S.

(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la trabaje en su  cuaderno para que pueda revisar y practicar elementos importantes a tener en cuenta para la comprensión lectora.   

When reading in a foreign language it is very important to improve our vocabulary. In addition, we can make use of some reading strategies that can guide us in better understanding of a text content.

Al leer en un idioma extranjero es muy importante mejorar nuestro vocabulario. Además, podemos hacer uso de algunas estrategias de lectura que nos pueden guiar en una mejor comprensión del contenido de un texto.


READING. (CONTENT REVIEW)

Read the following  reading strategies:

Tipos de Lectura y Estrategias de Comprensión  lectora en lengua extranjera.

En esta sección deberá desarrollar algunas estrategias para comprender un texto en inglés. 



READING COMPREHENSION STRATEGIES.  (CONTENT)
 

LECTURA RAPIDA O GLOBAL (SKIMMING)



⬤   LECTURA RAPIDA O GLOBAL (SKIMMING)

Deberá empezar su proceso de lectura mediante una mirada global del texto.  Se trata de una lectura de reconocimiento para tratar de determinar la idea, el tema o el significado general del textoes decir de que se trata.   Esta técnica de lectura nos ayuda a recopilar rápidamente la información más importante o esencial sin enfocarse en los detalles.  Para ello, se pasa la mirada sobre el texto y No es esencial entender cada palabra cuando se hace “skimming”.

Ejemplo:  Este tipo de lectura es el que se hace en un  restaurante y  recorremos con la vista los platos en el  menú para ver sus ingredientes y lo que nos gustaría pedir para comer. Esto es Skimming. 
 

 BUSQUEDA DE  INFORMACIÓN ESPECÍFICA (SCANNING)



El "scanning" o escaneo es otro método de lectura veloz, o de exploracion, que se realiza dando una mirada rápida  al texto para hallar información específica.  Cuando se hace, se da una lectura rápida al texto, pero en el tratamos de encontrar palabras específicas o frases, buscamos detalles precisos o relevantes más que una idea general. Aquí no se necesita leer el texto completo para su comprensión total.   

“Scanning” es una técnica en la que el lector no intenta absorber toda la información sino que busca información especifica.  trata del tipo de lectura que se realiza dando una mirada rápida  al texto para hallar información que nos interesa.  Aquí no se necesita leer el texto completo para su comprensión total.  Solo tiene que enfocarse en los detalles   

Ejemplo:  La busqueda de un número telefónico en una agenda o directorio telefónico. En este caso no se necesita una idea general del directorio ; simplemente se busca una información específica.  Para ello se sigue la organización del directorio en orden alfabético) sin interesarse o preocuparse por la la información restante. 
   
LECTURA EN DETALLE  (INTENSIVE READING)

Es el tipo de lectura que se hace para una comprensión total del texto.   Acá uno presta atención a todos los detalles. La persona se encuentra enfocada en tratar de entender cada palabra. Un ejemplo de lectura intensiva es la que se da comunmente en la lectura de contratos o reportes de suma importancia.


_____________________



Activity 2  

R E A D I N G     C O M P R E H E N S I O N      P R A C T I C E.


(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la trabaje 
en su cuaderno para que pueda revisar y practicar la comprensión lectora.  Puede 
apoyarse en el diccionario para buscar el significado de palabras desconocidas). 
Utilice las estrategias de lectura vistas con anterioridad.

(ENG) The American education system offers a rich field of choices for international students. There is a variety of schools, programs and locations for international students and even those from the U.S. he following text illustrates some important aspects about education in the United States for international students. Read carefully.

(SPA) El sistema educativo estadounidense ofrece un amplio campo de opciones para los estudiantes internacionales. Existe una variedad de escuelas, programas y ubicaciones para estudiantes internacionales e incluso para los de EE. UU.   EL Siguiente texto ilustra algunos aspectos importantes acerca de la educacion en estados unidos para estudiantes internacionales.  Lea detenidamente.


READING.

Read and answer the questions related to the text.




INTERNATIONAL STUDENTS IN THE UNITED STATES AND CANADA

There are many nonnative speakers of English at colleges and universities in the United States and Canada. Nonnatives are usually international students or resident aliens. International students in the United States are nonresidents with F or J visas. Resident aliens are immigrants or refugees. In addition, some U. S. and Canadian citizens are nonnative speakers. They do not speak English as their first language.

California is the state with the most international students. Texas and New York are next. Other states with large numbers of international students are Massachusetts, Illinois, Michigan, and Pennsylvania. Students from Europe most often attend school in the northeastern or northwestern states, and students from Asia usually go to school in the Midwestern states.  Latin Americans most often study in the South and Southwest, and Africans usually attend school in the Midwest and South. In Canada, many nonnative speakers study in Quebec and speak French. Some go to school in the provinces of Ontario, Nova Scotia, British Columbia, and Alberta.

Engineering is the most popular field of study for visa students. Many study management and business. Most international students major in practical subjects. These subjects provide useful skills that help students find good jobs.

Many visa students in the United States come from the Middle East and Asia, and many are from oil countries. Iran, Taiwan, Nigeria, Japan, Hong Kong, Venezuela, Saudi Arabia, China, India, and Thailand send large numbers of students to the United States. International students in Canada often come from Hong Kong, Malaysia, and the United Kingdom.

Visa students are only a small part of the many nonnative speakers at American colleges and universities. But the facts show that nonnatives are very important in American higher education.
 

(Nota: Las siguientes preguntas NO son para entregar o enviar.  Son Preguntas guía para ayudarte en la comprensión del texto. Ésta  actividad es para trabajar en tu cuaderno)

Q U E S T I O N S

Answer the following questions:

1. What is a nonnative speaker?
2. Does The United States have international students? 
3. Where do international students in the U.S com from?
4. What are the most popular careers ? 
5. Look for information about the difference between "college" and "university" in the American educational system.



Word Bank. (vocabulario de apoyo)

nonnative = no nativo
speakers = hablantes
careers = carreras
often = a menudo
Middle East = Medio Oriente
alien = extranjero
Midwest = El Medio Oeste



_______________________




Activity 3  

R E A D I N G     C O M P R E H E N S I O N      S T R A T E G I E S.         

ESTRATEGIAS DE COMPRENSIÓN LECTORA.   (CONTENT REVIEW)

(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la lea con atención para que pueda revisar y practicar elementos importantes a tener en cuenta para la comprensión lectora)   

Read the following text about reading strategies.

READING COMPREHENSION STRATEGIES.  (CONTENT)

Read the following text about reading strategies (Lee el siguiente texto acerca de estrategias de lectura):
En esta sección conocerá algunas estrategias para comprender mejor un texto en inglés. 


 


ESTRATEGIAS PARA COMPRENDER MEJOR UN TEXTO EN INGLÉS

El observar los encabezados, títulos y subtítulos, la organización del texto, etc. puede ayudarle a establecer de qué tipo de texto se trata (si es una biografía, un cuento, un artículo periodístico, una comunicación escrita, un ensayo, etc.) y además podrá predecir los aspectos que tratará el texto.
También las ilustraciones son de importancia básica para este propósito.   Entre las más comunes  se cuentan:  
  • gráficas y tablas  (charts and tables)
  • mapas y planos   (maps)
  • diagramas (diagrams)
  • fotografías y dibujos (photographs and drawings)
También puede ser útil fijarse en la Tipografía, la cual se utiliza en los textos para establecer diferencias o resaltar un término o concepto. que  incluye:
Diferentes tipos de letras: mayúsculas (capital letters), minúsculas (lower case), cursivas (italics), negritas (bold), etc.
Tamaño de letras (size)
Signos de puntuación: coma, punto y coma, paréntesis, comillas, etcétera.Títulos y subtítulos.


RECONOCIMIENTO DE VOCABULARIO 

Es muy importante  que un aprendiz de una lengua extranjera expanda su vocabulario.  Esto puede hacerse con disciplina, todos los días aprendiendo y memorizando palabras nuevas.  Sin embargo, existen estrategias para la compresión del vocabulario:

RECONOCIMIENTO DE COGNADOS :

Cognados son las palabras en inglés que se parecen al español tanto en escritura como en pronunciación. Ejemplo:
hospital  (inglés)   -  hospital (español).  La palabra “hospital” se escribe igual en ambas lenguas y se pronuncia de manera similar.  Su significado es el mismo en ambas lenguas.  Otros ejemplos de cognados son:  actor, animal y altar.


ESTABLECIMIENTO DE PALABRAS RELEVANTES O CLAVES:

Finalmente concéntrate en las palabras relevantes o importantes.  Las palabras relevantes son aquellas que se repiten con frecuencia  dentro del texto y en general hacen referencia a conceptos importantes para la comprensión del mismo.   Un ejemplo puede ser la palabra “comprensión” que podemos extraer de lo que hemos hablado aquí mismo.  Esta palabra la hemos usado repetidamente en esta explicación sobre estrategias de lectura.


 TRANSITION WORDS (CONECTORES)
(source: la mansion del inglés)

Al leer, los  conectores en ingléss pueden ayudarnos a dar pistas sobre elcontenido del texto.  Los conectores son palabras o grupos de palabras cuya función principal establecer algún tipo de relación entre las oraciones que forman parte de un texto. Dependiendo del tipo de conector que empleemos, le daremos un sentido determinado
a nuestro texto.   Veamos algunos conectores que aparecen con frecuencia en los textos con su respectivo significado en español:  






Todas estas estrategias resultan de gran utilidad para poder identificar la información general y específica de un texto.  De igual forma es importante expandir el vocabulario mediante la lectura.


_____________________________


Activity 4  

R E A D I N G     C O M P R E H E N S I O N      P R A C T I C E.



(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la trabaje en su cuaderno para que pueda revisar y practicar la comprensión lectora.  Puede apoyarse en el diccionario para buscar el significado de palabras desconocidas). Utilice las estrategias de lectura vistas con anterioridad.

READING.

Read and answer the questions related to the text.

BEING BILINGUAL

One of the most basic advantages of being bilingual is a purely linguistic one. People who can speak more than one language can communicate with people around the world. They don’t have to rely on another person to automatically know their own language or resort to an interpreter to get their message across.

In addition to linguistic advantages, speaking a second language also allows people to experience another culture.  Even if these people have never visited another country, bilingualism enhances cultural and social awareness of another group of people.
Finally, widespread bilingualism can contribute to global understanding.  Being able to speak another country’s language makes people more sympathetic to the problems and situations in that country.

Foreign languages are important in many countries around the world.  Let’s see the case of Russia.


LANGUAGES IN RUSSIA.

Russia is the largest country in the world. It stretches from Europe to the Pacific Ocean in Asia. Russia is so large that it has nine different time zones.

The Russian language is the eighth most spoken language in the world. This is probably because of how large Russia is and how much Russia’s history influenced the countries around it. Furthermore, in Russia there has always been a strong tradition of learning foreign languages.  This led to the development of specialized foreign-language schools.  These schools teach the same subjects as all other Russian public schools.  However, unlike most public schools, many of the subjects are taught in French, German, or English at the foreign language schools.  The students are different, too.  Unlike the regular Russian-Language schools, students must be selected to attend specialized schools.  Quite often these students come from families with higher levels of education. the greatest difference lies in the language abilities of the students.  


Word bank (Algunas palabras de ayuda)

being      =  ser
awareness =  conciencia
furthermore = asimismo
however  = sin embargo
quite  =  bastante
allow      =  permitir
Unlike. = a diferencia de
Subjects =  materias
Largest = el más grande
Advantages  = ventajas
Sympathetic. = comprensivo (a)

(Nota: Las siguientes preguntas NO son para entregar o enviar.  Son Preguntas guía para ayudarle en la comprensión del texto. Ésta  actividad es para trabajar en su cuaderno.  Se trata de encontrar información en el texto).


Q U E S T I O N S

Answer the following questions:

1. What is the linguistic advantage of being bilingual?
2. Why bilingualism can contribute to global awareness?
3. How relavant is learning a foreign language in Russia?
4. What foreign languages do specialized schools teach in Russia ? 
5. What is the biggest difference between a regular school and a specialized one in Russia?

_____________________________



After completing all the activities in this unit, you should be able
 to better identify 
and use reading strategies.



 

__________________________________






UNIT 3      I LIKE THIS JOB



UNIT 3:      I   like this job                               11TH GRADE



Welcome to this unit.

In this unit we will learn about jobs preferences.  You can practice and use phrases to talk about your future expectations.

Objectives:

to identify jobs and requirenments.
to recognize job preferences.
to practice simple present tense.

INTRO.

Finishing the secondary school, it is common to project oneself into the future and express wishes about what is expected in life and this usually includes the educational and labor field. With dedication and effort, goals can be achieved. Let's explore some of the characteristics and requirements of the jobs.


____________________

Activity 1


GRAMMAR ACTIVITY.

Read the information carefully.

(actividad de repaso /review) 


(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la trabaje en su  para que pueda revisar y practicar aspectos gramaticales). 

A continuación se presentan aspectos claves del tiempo presente simple. Lea detenidamente.

 

 


⬤   EL PRESENTE SIMPLE  (SIMPLE PRESENT TENSE)



El presente simple sirve para expresar las cosas que se hacen cotidianamente. La conjugación de los verbos en presente se hace de la siguiente forma:



Presente simple



I Paint 

you paint

 

he paints

she paints

it paints

 

we paint

they paint

 


             



  Ejemplo:   Peter paints the house  

                                     (Peter pinta la casa )  




En este caso el verbo agrega "s" por tratarse de Peter (HE).  


Recordemos: las terceras personas (He, She, it) agregan "S" o "ESal final del verbo en el presente simple .



1. La mayoría de los verbos para  las terceras personas (He, She, it) agregan "S" en el presente.


EJEMPLOS: 

ejemplos cuando  agregan "S"

run. -   Susan runs

(Susan corre)

butterflies (Sam atrapa mariposas)


                                                He work      /      she works     /      it works



run -> Susan runs  (Susan corre)
catch -> Sam catches 





2. algunos verbos  agregan  "ES" para las terceras personas (He, She, it) en el presente simple cuando el verbo termina con las letras ss, sh, ch, x o z.   Vease el cuadro:




















veamos ejemplos:


Mary kisses John for his birthday.


Andrew fixes the car.


She wishes to have a brand new car.





veamos otro ejemplo:


                Ejemplo:   



Peter and Mary paint the house    


(Peter  y Mary pintan la casa) 




They paint the house

                                     


 (ellos pintan la casa)  



En este caso no agregamos "s" o "es" por que estamos hablando del plural "ellos" (they).




veamos otros ejemplos:



They fix the car and clean the house.



Mary and John wish to travel to Florida.



They wash the bucket and the tools for the garden.





____________________

Activity 2


GRAMMAR ACTIVITY.

Read the information carefully.

(actividad de repaso /review) 


(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la trabaje en su  para que pueda revisar y practicar aspectos gramaticales). 

A continuación seguimos revisando aspectos claves del tiempo presente simple. Lea detenidamente.


RECORDEMOS:  Cuando el verbo termina en -s, -ss, -sh, -o, -ch, -x se añade a la tercera persona singular la terminación '-es'. 

I kiss / Yo beso        She kisses / Ella besa

Pero veamos que sucede cuando un verbo termina en 'y' :


Grupo 1:
Cuando encontramos una consonante antes de la Y (CryCarryCopy), debemos borrar la Y y escribir IES solo para las terceras personas (He, She, It).

    I try / Yo intento      He tries / Él intenta

EJEMPLOS: 

They copy the pictures.

She copies the pictures.


We study Business Administration.

He studies Business Administration.


Grupo 2:

Cuando encontramos una vocal antes de la Y (PlayStayPray), simplemente agregamos una S.

  • Play (Jugar): Plays
  • Stay (Quedarse): Stays
  • Pray (Rezar): Prays

EJEMPLOS: 

ejemplos cuando  agregan "S"

ejemplos :

They play  the guitar.  (Ellos tocan la guitarra)

She playthe guitar.   (Ella toca la guitarra)


Nota:  El verbo "to play" puede significar "tocar" o "jugar" seg'un sea el contexto de lo que se está hablando.



They stay  home  (Ellos se quedan en casa)

She stays home.   (Ella se queda en casa)


EXERCISE

(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la trabaje en su  para que pueda revisar y practicar aspectos gramaticales). 

CLICK HERE



____________________

Activity 3


GRAMMAR ACTIVITY.

Read the information carefully.

(actividad de repaso /review) 


(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la trabaje en su  para que pueda revisar y practicar aspectos gramaticales). 


VERBO MODAL "WOULD"  .  Grammar Content.

¿Qué significa Would y para qué se usa?
Pues literalmente la palabra “would” no significa nada. SIN EMBARGO, se usa para crear las terminaciones –ría (correrías), –rías (saltarías), –ríamos (llamaríamos), –ríais (dormiríais) y –rían (reirían).

Veamos los siguientes ejemplos:

I would run the marathon if I had time. / Correría la maratón si tuviera tiempo.
We would call him if we knew his phone number. / Lo llamaríamos si supiéramos su número de teléfono.

Hipótesis
Para especular sobre hechos que no han sucedido usamos, como ya hemos dicho, el segundo condicional y también el presente simple condicional.

I would love to live by the sea. – Me encantaría vivir cerca del mar.
If I had the chance, I would move to New York – Si tuviera la oportunidad, me mudaría a Nueva York.

I would like to study at Harvard University.
I would like to work in a big company.
I would like to have my own business

Formalidad
Podemos usar también would para ser formales y dirigirnos a los demás con respeto al solicitar algo.

Would you like to eat something? – ¿Te gustaría comer alguna cosa?
Would you please help me? – ¿Me podrías ayudar?

EJERCICIOS  CON EL VERBO MODAL "WOULD"  .  Grammar Content.

 

(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante que la trabaje en su  cuaderno para que pueda revisar y practicar aspectos gramaticales. Puede apoyarse en el diccionario).


haga click en el siguiente enlace:

____________________



Feedback

(Retroalimentación)


Read the information carefully.

(actividad de repaso /review) 


(Nota: esta  actividad NO es para entregar o enviar, pero es importante  para que pueda revisar y practicar aspectos vistos en el período). 


“Jobs Vocabulary Challenge”.  11th grade Unit 1 period 1

Aunque hubo retos diferenciales para cada grado en el reto “Jobs Vocabulary Challenge” relacionaré a continuación, en general, aquellas preguntas donde en bajo porcentaje se dieron respuestas inapropiadas y se proporciona la respuesta correcta como aclaración.  

enunciado: someone who constructs and designs machines and structures, bridges, vehicles, buildings, etc.  la respuesta correcta es: Engineer (ingeniero).  

enunciado: one who designs advertisements. La respuesta correcta es “publicist”. 

enunciado: someone who buys, sells and repairs rings, bracelets, necklaces etc.
la respuesta correcta es “jeweler” (joyero). 

enunciado: someone who prepares financial information for a company.
la respuesta correcta es “accountant” (contador). 


“Education Reading Challenge”.  11th grade Unit 1 period 1

according to the text one of the following statement is false...
la respuesta correcta es “a native speake is someone with a J or F Visa


 “Ideal Job Challenge”.  11th grade Unit 1 period 1
En la frase del texto que dice "In addition, They _________bargain prices on airline tickets for vacation." la palabra que mejor completa el espacio en blanco aquí según el texto dado al principio es:
la respuesta correcta es: “get”

En la frase del texto que dice "A flight attendant usually _______ no more than ten dollars for any flight in the United States!" la palabra que mejor completa el espacio en blanco aquí según el texto dado al principio es:

la respuesta correcta es: “spends”


“Adds Challenge”.  11th grade Unit 1 period 1
Donde puede ver este aviso?
25c per day for late return of books
la respuesta correcta es: “library”


Donde puede ver este aviso?
Ticket office for international trains
la respuesta correcta es: “in a station”






__________________________



After completing all the activities in this unit, you should be able
 to better identify professional and academic life, grammar point and
and use reading strategies.